Uw mening telt

VISwijzer is niet transparant"De Good Fish Foundation uit Veenendaal geeft met haar VISwijzer vissen een groene, oranje of rode beoordeling. Good Fish Foundation gebruikt deze methodiek om inkopers en consumenten te beïnvloeden bij het maken van een keuze. De beoordelingen zijn niet transparant, niet geaccrediteerd en niet met publieke consultatie tot stand komen.   NeVepaling-leden vragen uw mening: "Bent u van mening dat de in -de VISwijzer- gemaakte beoordelingen transparant en geaccrediteerd behoren te zijn?"
Nee
826 stemmen in totaal
Vraag en antwoord over Duurzame Paling op ClubGreen

Palinghandel kiest voor verdere verduurzaming

Geplaatst op woensdag, 18 mei 2011

Palinghandel kiest voor Duurzaam

Dinsdagmiddag werd op de Algemene Leden Vergadering van de Nederlandse Vereniging van Palinghandelaren (NeVePaling) door een overgrote meerderheid van de Leden ingestemd met het gezamenlijk gebruik van het Duurzaam Paling Fonds® logo vanaf 31-12-2011.

Het Duurzaam Paling Fonds® ontvangt vanaf dat moment van elke paling die de leden verkopen een geldelijke bijdrage. Het Duurzaam Paling Fonds®, dat eigendom is van St. DUPAN, wordt ingezet om de palingstand in Nederlandse wateren versneld te herstellen.

Dit gebeurd onder andere door het langs barrières helpen van zowel jonge (glasaal) als volwassen palingen. Sluizen, dammen, dijken en gemalen vormen nog steeds onneembare barrières in de migratieroutes van de trekvissen zoals de paling.

Hiernaast besteed het Duurzaam Paling Fonds® geld aan gedegen wetenschappelijk onderzoek naar de paling. Met de beslissing Tot gezamenlijk gebruik en afdracht aan het Duurzaam Paling Fonds® nemen de de leden van de NeVePaling een duidelijke stap in verdere verduurzaming.